Saptamana care tocmai a trecut a adus o noutate pe piata auto din Romania. Joi, simultan in toata tara, a fost lansat noul Ford Fiesta. Cu un super slogan (There’s a Fiesta for everybody!) si 4 super ambasadori (Dragos Bucurenci, Laura Cosoi, Adrian Hadean si Mirela Bucovicean), plus o masina pe masura asteptarilor, Ford este pregatit sa ia cu asalt piata.
Lansarea Ford Fiesta
Cand am primit invitatia pentru lansarea noului model Ford Fiesta am stiut ca trebuie sa merg. Si chiar daca eu speram la liniute si drifturi, faptul ca petrecerea a fost pe acoperisul Shopping City ne-a permis doar sa admiram masinile, nu sa le si conducem. Totusi, nu am ramas cu aceasta dorinta, dar despre test drive putin mai incolo.
Petrecerea a fost foarte faina. Mi-a placut muzica, mancarea cu specific sud american facuta de cei de la La casa de Juan, super picanta, dar mai ales compania. M-am bucurat sa descopar alti timisoreni foarte activi in online la acesta petrecere, dar nu numai bloggeri. Cred ca exemplul celor de la Casa Auto Timisoara ar trebui urmat de mai multe companii locale. Sau poate sunt eu subiectiva, acum voi sa imi spuneti. Cum vi se pare blogosfera timisoreana? Mai activa sau la fel de invizibila?
The test drive
Masina am testat-o sambata, cu ceva emotii. Mai participasem la un test drive, dar tot nu stiam exact la ce sa ma astept, mai ales in conditiile in care noua gama are in dotare si masini cu cutie automata. Totusi, partea mea superficiala s-a bucurat maxim sa descopere ca urma sa conduc exact masina rosie care imi placuse cel mai mult la lansare.
Dupa ce mi-am aranjat scaunul, m-am familiarizat cu bordul si am primit instructiunile de baza pentru a conduce o masina cu cutie automata (pentru prima oara in viata), am demarat. Experienta a fost una inedita. In primul rand pentru ca aveam tendinta, in continuu, sa apas abreiajul si sa schimb viteza. Trecand peste aceste mici scapari umane, masina parca se conducea singura. Tot ce trebuia sa fac era sa am grija cum pun frana.
Cateva detalii mai tehnice
Pentru ca stiam ca voi scrie acest articol, am aflat si cateva date mai tehnice despre masina. Dar luati in considerare ca eu nu sunt deloc experta, deci orice informatie extra trebuie sa cautati aici.
- consumul mediu mixt (intravilan/extravilan) este 5.5 (destul de bine, dupa umila mea parere).
- portbagajul are o capacitate de 300 de litri (ceea ce mie mi se pare cumva destul de putintel, dar eu am nevoie de portbagaj mare de cand ma stiu).
- masina este dotata cu o camera pentru parcarea cu spatele si computer de bord cu de toate (telefon, aplicatii, GPS, muzica, the works).
- exista un sistem la bord care iti urmareste pozitia pe sosea si, din cate spunea baiatul care ne-a insotit, daca deviezi de la drumul marcat, masina te aduce usor inapoi pe banda ta. Just like that! Nu stiu cat de utila este aceasta functie in Romania, unde drumurile nu sunt marcate aproape deloc, dar pentru calatoriile in strainatate este perfect.
- este foarte incapatoare in spate, deci kids friendly.
- cutia automata chiar iti usureaza foarte mult viata. Nu mai trebuie sa iti bati capul cu schimbatul vitezei si masina este mai economica.
- cumparata prin programul rabla costa undeva la 12.000 de euro.
Cam asta ar fi ce imi amintesc. Va dati seama ca intre entuziasmul de care eram cuprinsa si atentia pe care trebuia sa o am la drum, nu aveam cum sa mai si pun multe intrebari.
Acum, daca va intrebati daca eu mi-as cumpara un Ford Fiesta, raspunsul este da. Mi se pare o masina perfecta pentru oras. Micuta ca si dimensiuni, dar puternica, iti permite sa te strecori prin jungla urbana. In plus, cea rosie cel putin, mi se pare perfecta pentru o fata. Sau poate am vibrat eu pe frecventa ei :P. Cert este ca aceasta masina merita sa o testati macar. Si poate mai vad si eu ceva mai fun in trafic, nu doar Golfuri.