Social Media Summit 2018: live

Social Media Summit 2018

Social Media Summit 2018

11:15

In jurul meu se aud doar discutii foarte profesionale si nu reusesc sa inteleg cum a fost cu putinta sa ratam un intreg panel. Dar asa se intampla cand iarna ne ia de fiecare data pe nepregatite si dureaza mai bine de 5 ore sa ajungi din Timisoara in Bucuresti in conditiile in care calatoresti cu avionul.

Despre iarna bucuresteana o sa va povestesc cu alta ocazie. Acum as vrea sa va spun ca panelul pe care tocmai l-am ratat se numea Provocarile din Social Media in 2018 si se anunta foarte interesant. Dar, cum nu am reusit sa particip la el, trebuie sa astept urmatoarea pauza si sa il rog pe Cristian Manafu, unul dintre speakeri, sa imi faca un mic rezumat. Apoi il pot transmite mai departe.

Si pentru ca azi am totusi o gramada de lucruri interesante de descoperit, m-am gandit sa incerc o chestie noua si sa scriu intregul articol live, pe masura ce evenimentul se desfasoara. Deci ramaneti pe frecventa pentru update-uri.

P.S. 11:18 Doar acum, in timp ce ecusonul Social Media Summit 2018 sta linistit la gatul meu realizez cat de mult mi-a lipsit o conferinta despre social media. Mai ales acum, cand viata mea se indreapta spre o directie noua si pe care o asteptam de foarte mult timp :D.

11:43

Social Media Summit 2018

12:54

Cel de-al doilea panel al Social Media Summit 2018 este o super dezbatere:

Micro vs Macro Influencer

Let the games begin!

Team Micro

Micro Influencer – influencer specializat (nu cum credeam eu ca este un influencer care are mai putini urmaritori… gen 1000 :D)

Micro Influencerii au mai multe sanse sa isi pastreze comunitatea deoarece ei reprezinta ceva pe nisa lor. In plus, costurile sunt mult mai mici in cazul siteurilor specializate.

Team Macro

Un site nu este un influencer. Influencerul este UMAN. Iar puterea lui consta in abilitatea de a-si convinge publicul sa faca un anumit lucru. De exemplu, sa isi vopseasca masina roz 😀 (si nu a fost exemplul meu, ci al lui Mugur Patrascu).

Influencerul nu este un specialist!

Must read: Why we buy!!!!

Team Micro

Micro Influencerii au un content autentic si credibil si experiente pe care publicul lor le poate urma. Comunitatile lor sunt mult mai loiale si mult mai atasate, dispuse sa le urmeze recomandarile.

Team Macro

Fiecare are influencerii pe care ii merita!

Macro Influencerii ofera un impact mai mare. Oamenii aleg, in general, irational, iar specialistii (micro influenceri) incearca sa convinga oamenii folosind rationalul.

Team Micro

Daca privim relatia dintre consumator si brand ca pe o poveste de dragoste, influencerul este specialistul care face legatura intre cei doi atunci cand ei nu gasesc o cale de comunicare.

Micro Influencerul isi cunoaste comunitatea si stie cum sa ajunga la aceasta. De aceea brandul are nevoie de el.

Team Macro

Imaginea vinde. Intr-un meci de cozonaci intre Simona Pope si Andi Moisescu, cel din urma castiga detasata, inclusiv inima mamei adversarei sale.

Team Micro

Sansele de criza cu micro influencerii sunt ceva mai mici decat in cazul macro influencerilor.

Team Macro

Influencerul trebuie ales in functie de nevoia brandului, Daca alegem in functie de buget sau de orice alt criteriu, sansele de reusita sunt aproape zero.

Team Micro

Mesajul este livrat mai bine de catre oamenii care pot produce vanzare in cadrul comunitatii lor. Idealul nostru este ca brandul nostru sa devina lovebrand pentru consumator. Iar acesta sa devina, la randul sau, micro influencer.

Team Macro

Macro Influencerii produc un impact mai mare si genereaza mai multe vanzari.

Final speach Micro

Avantaje Micro:

  • specializare
  • costuri mai mici
  • opinia bazata pe experienta

Final speach Macro

Cu cat influencerul este mai iubibil, este mai super hero, mai inspirational pentru mine, cu atat mai mult o sa cumpar ceea ce el vinde. Pentru ca vreau sa fiu ca el.

Concluziile mele:

Mi-a placut la nebunie dezbaterea. Eu sunt in team macro pentru ca oamenii sunt snobi (parerea mea) si intotdeauna isi doresc sa se identifice cu persoane care au mai mult decat ei, care duc o viata mai minunata decat ei, care au ceea ce ei nu au… nu suna prea bine, dar intelegeti voi :D. In plus, argumentele echipei macro, in special ale lui Mugur Patrascu si ale Simonei Pope mi-au parut mult mai pertinente si mai bine gandite.

Totusi, am ramas cu ceva mult mai important in urma acestei discutii. Cu ce? Pai atunci cand alegi cu cine lucrezi trebuie sa fii foarte atent la ceea ce iti doresti sa obtii. Produsul tau trebuie sa se potriveasca perfect cu persoana ce il va reprezenta.

Digital Report 2018

Top Social Media

  1. Facebook – este pe moarte pentru ca Milenials si toate generatiile ce vin dupa nu vor sa fie pe aceeasi retea de socializare cu bunica si mamica
  2. Youtube – este reteaua copiilor mai nou, dar este greu sa faci ceva comercial aici
  3. Instagram – vedeta retelelor de socializare, cu cea mai mare crestere in ultimul an, toate brandurile si vedetele sunt pe Instagram
  4. Blogosfera – 7.893 bloguri active

Campionii blogosferei 2018

Cei mai influenti bloggeri in 2018 (Influenta): Cabral si Manafu

Profesionalism: Cristian China Birta

Campanii: nwradu.ro

Campionii vlogosferei 2018

Influenta: BRomania

Profesionalism: Mickey H

Campanii: George Buhnici

Lectia de Instagram cu Robert Katai

Instagram nu mai este o platforma pe care iti pui doar poza si treaba ta s-a terminat. Aici trebuie sa faci multe, multe alte lucruri: publici, trimiti mesaje, transmiti live, faci stories, comentezi, raspunzi, cauti etc.

In instagram trebuie investit timp pentru a primi rezultatele dorite. Trebuie sa te implici, sa creezi engagement cu ceilalti utilizatori, sa testezi tool-urile noi pentru brandul tau. Nu trebuie sa te comporti ca un brand. Nu trebuie sa fii perfect. Trebuie sa fii fun. Trebuie sa fii relateable.

Instagram Stories este unul dintre cele mai utile tool-uri de creat continut. El te poate ajuta sa interactionezi cu urmaritorii intr-o maniera amuzanta, care ii face sa se simta importanti si aduce engagement.

Orice brand are nevoie de brand ambasadori, mai ales atunci cand iesi pe piata cu el, iar Instagram este una dintre cele mai bune aplicatii care sa te ajute sa creezi comunitate in jurul brandului tau folosind ambasadorii.

Unul dintre tool-urile putin folosite pe Instagram este Polls. Acesta ajuta, din nou, la crearea engagementului. Userii sunt fericiti cand se simt importanti.

Continutul trebuie sa corespunda evenimentului. Designul conteaza. Momentul conteaza.

Pana la urma, Instagramul trebuie sa se prezinte ca un tot unitar care sa formeze imaginea brandului. Nu este suficient sa postezi o imagine reusita o data pe zi (sau mai rar).

16:57

Sunt in aeroport momentan si imi astept avionul. Am 1000 de ganduri si incerc sa imi dau seama de ce am piuit la controlul de securitate in conditiile in care in Timisoara nu s-a intamplat acest lucru. Dar, mai mult decat asta, sunt constienta de cat de bine mi-a prins Social Media Summit 2018.

Maine ma intorc in social media putin mai inteleapta. Am idei noi pe care abia astept sa le implementez. Am o gramada de poze pe care vreau sa le postez, mai ales pe instagram. Si sunt extrem de curioasa ce s-a intamplat cu profilurile mele in absenta mea. Regret acum ca nu mi-am notat statisticile pre provocare, dar asta este. Sunt sigura ca daca vreau sa le aflu cu adevarat imi explica Teodora cum sa fac.

Din pacate, nu m-am mai intalnit cu Manafu pentru a afla provocarile in social media pentru 2018, dar am o idee despre cum pot rezolva problema :D. Sa vedem daca se si aliniaza planetele.

Si pentru ca imediat trebuie sa ma imbarc, vreau sa ii felicit pe cei de la revista Biz pentru un super eveniment. Social Media Summit 2018 a fost genial si sigur nu voi lipsi nici la anu. Felicitari tuturor partenerilor, pe care ii voi mentiona de indata ce ajung acasa si am net mai bun. Acum as vrea sa ii mentionez pe cei pe care mi-i amintesc pentru ca au infrumusetat zona networking si ne-au delectat cu bunatati: Lidl, KFC, Coca Cola, URBB, Sivierro Maria si Napolact.

One thought on “Social Media Summit 2018: live

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.