Există o expresie în limba engleză care mie îmi place foarte mult: little did I know. Nu există o traducere exactă în limba română care să sune bine așa că nu pot începe decât în limba engleză indroducerea: Little did I know, cu mai bine de 2 ani în urmă când am început să primesc like-uri de la un brand nou și oh, so fun că voi ajunge să consider femeia din spatele acestui brand ca pe o parte a familiei mele. Totuși, ar fi trebuit să mă aștept la acest lucru. Pentru că mi-a plăcut de Estela Velazco din primul moment în care am văzut-o. Zâmbetul ei este molipsitor, iar stilul ei este o inspirație. Estela este întruchiparea expresiei ”esențele tari vin în sticluțe mici”.
În aceste condiții mă mir că nu i-am luat acest interviu mai repede. Așa că hai să nu ne mai lungim și să trecem la întrebări.
Andra Costa: Ești o peruviancă ce trăiește în România. Cum s-a întâmplat asta?
Estela Velazco: Sincer, nu plănuiam să trăiesc vreodată în România. Nici măcar în momentul în care m-am căsătorit cu un român nu am crezut că voi ajunge să trăiesc în această țară deoarece, la vremea aceea, locuiam amandoi și munceam în Germania. Apoi ne-am mutat în Elveția, iar în România pur și simplu am ajuns. Nu a fost nimic planificat.
AC: Am povestit de multe ori despre asta și știu că ai avut o carieră foarte interesantă până acum. Povestește-mi te rog puțin despre tot ceea cea ai făcut înainte de Artisans d’Amour.
EV: Am lucrat 20 de ani în vânzări în domeniul medical, mai precis în oftalmologie. Apoi am decis să devin consultant independent în acest domeniu pentru companii mici și mijlocii. Am muncit mult, dar în prezent sunt specialistă în introducerea produselor și a companiilor noi pe piață.
AC: Ai o experiență foarte vastă. Care ar fi 3 lecții pe care le-ai învățat până acum în business?
EV: (râde) Aceasta este o întrebare grea pentru că încă învăț. Consider că nu ar trebui să ne oprim niciodată din învățat. Stai să mă gândesc puțin…
-
Have a plan, not a dream! Oricât ai visa cu ochii deschiși, fără un plan concret nu realizezi nimic.
-
Nu cere sfaturi sau păreri prietenilor sau familiei – dacă nu sunt cumva antreprenori la rândul lor. Oamenii care îți sunt apropiați te vor încuraja probabil, dar nu vor cumpăra de la tine.
-
Răbadarea și Flexibilitate te vor ajuta să treci peste momentele grele… și momentele grele există, să nu crezi altfel
AC: Artisans d’Amour deja are 2 ani și de viață, deci te pot întreba cum este să fii femeie de afaceri în România?
EV: Ceva îmi spune că momentul este perfect. Româncele au cunoștințele necesare și sunt pregătite să își asume riscurile pe care antreprenoriatul le presupune. S-au săturat să viseze cu ochii deschiși și să lucreze pentru altcineva. 30% din afacerile locale sunt deținute de femei. Iar partea cea mai bună este că româncele înțeleg puterea NETWORKINGULUI.
AC: În momentul în care ai pornit proiectul Artisans d’Amour visul tău era să readuci feminitatea femeilor. Ți se pare că ai atins acest țel sau că ești pe cale să îl atingi?
EV: De fapt, ceea ce îmi doream și îmi doresc este să ofer lux și să contribui la emanciparea femeilor. Aceasta, dar și plăcerea femeilor sunt stâlpii pe care a fost construit businessul nostru. Artisans d’Amour este locul în care poți da frâu liber imaginației tale erotice.
AC: Care este cea mai des întâlnită problemă despre care îți vorbesc femeile ce vin în magazin?
EV: Lipsa plăcerii. Doar că multe femei nu înțeleg că problema nu se rezolvă doar pentru că își cumpără un vibrator. Problema este atitudinea femeilor. Stresul rutinei de zi cu zi își pune amprenta asupra lor și uită să se pună pe primul loc. Nevoile lor și plăcerea nu mai sunt o prioritate. Aud de atâtea ori…oh… nu am timp… Ei bine, doamnelor, trebuie SĂ VĂ FACEȚI timp! Dacă aveți timp să mergeți la coafor sau să vă faceți manichiura, vă puteți face timp și pentru plăcerea sexuală.
AC: Să vorbim puțin despre stilul tău absolut incredibil. Cum ai ajuns să te îmbraci atât de bine și să fii atât de curajoasă în alegerile tale vestimentare?
EV: Mulțumesc, draga mea. Cred că ceea ce am învățat de-a lungul timpului este că, de multe ori, mai puțin înseamnă mai mult. Nu vreau să arăt precum o femeie de 20 de ani pentru că nu sunt o femeie de 20 de ani. Prin garderoba mea încerc să arăt exact propria mea personalitate. Mă concentrez pe piese statement, care contează. Bineînțeles că există și momente în care găsesc piese cărora pur și simplu nu le pot rezista, mai ales când este vorba despre creații ale designerilor locali din locurile pe care le vizitez. Dar adevărul este că o haină frumoasă poate fi o adevărată piesă de artă.
AC: Ce sfaturi stilistice ai pentru femeile de 30 de ani?
EV: Investește în garderoba ta! Este mai bine să ai piese mai puține pe care le vei putea purta mulți ani din momentul achiziției decât să ai opțiuni ieftine ce depind de trend.
AC: Ai trăit și ai călătorit în foarte multe țări. Cum ai făcut față diferențelor culturale dintre România și aceste țări?
EV: Cu curiozitate și respect! Dacă ești curios vei profita din plin de toate experiențele de care ai putea avea parte. În plus, trebuie să ții minte că oriunde ai merge ești un oaspete. Așa că tratează oamenii cu respect și acceptă diferențele culturale. Am petrecut timp în Istanbul și am fost la fel de fericită cum eram în Brazilia, deși vorbim despre culturi complet diferite.
AC: Și acum o întrebare surpriză: foarte puțină lume știe că femeia foarte stilată ce a pus bazele Artisans d’Amour este o foarte mare iubitoare de căței. Spune-ne câte ceva despre asociațiile de animale pe care le susții.
EV: Andra, știi că nu îmi place să vorbesc despre mine decât dacă oamenii întreabă :D. Într-adevăr, iubesc câinii. Și partea amuzantă este că totul a început aici, în România. Înainte să vin în această țară nu am avut nici un câine. În Germania sau în Elveția nu vezi câini vagabonzi. Dar în România am ajuns să adoptăm 2 câini și jumătate (râde). Jumătatea este un câine vagabond de la noi de pe stradă de care avem grijă :))). Am încercat să mă implic cât mai mult în problema câinilor vagabonzi, atât prin donații, cât și adoptând dintre ei, luându-i de pe stradă și ducându-i la adăpost. Din păcate, am ajuns la concluzia că aceste acțiuni nu reprezintă o rezolvare a problemei. Iei un câine de pe stradă, dar unde să îl și duci? Nu îi poți ține acasă la tine pe toți. Ceri ajutor pe Facebook și primești 100 de likeuri, dar nici un fel de ajutor. Așa că am decis să mă implic mai mult în campanii de sterilizare a câinilor vagabonzi. Din punctul meu de vedere, aceasta este cea mai bună soluție în gestionarea problemei câinilor vagabonzi din România.
AC: Într-adevăr, câinii vagabonzi reprezintă o problemă serioasă pentru România și este admirabilă implicarea ta. Totuși, pentru ultima întrebare vreau să vorbim despre ceva mult mai frumos: care sunt planurile de viitor pentru Artisans d’Amour?
EV: Poate pare surprinzător, dar Artisans d’Amour este un brand foarte cunoscut în afara orașului Timișoara. Așa că anul acesta vrem să fim mai aproape de clienții noștri din țară, organizând mici evenimente de tip pop-up în diverse orașe din România. În plus, avem branduri noi ce sunt interesate să colaboreze cu noi așa că așteptăm cu nerăbdare să prezentăm produse noi. Cât despre activitatea din boudoirul nostru, avem în plan mai multe evenimente educaționale în care să vorbim despre sexualitate și senzualitate, dar și câteva petreceri :D.
Cam asta am povestit cu Estela pentru acest portret. Sper că am reușit să răspund anumitor întrebări pe care poate le aveați despre ea. Sigur nu am reușit să redau complet persoana complexă care este Estela Velazco, dar sunt sigură că vom mai povesti despre ea și despre Artisans d’Amour :D.
Unul din cele mai faine interviuri, Andra, loved it!!! <3
Anca, multumesc. Ma bucur tare ca iti place! 😀