Braşov

Am amânat mult prea mult timp scrierea acestui articol. Dar cum aş fi putut face altfel când altele au fost mai presante… mult mai presante :))). Acum însă, a venit momentul să vă povestesc despre weekendul meu petrecut la Braşov.

De când a început anul ştiam că urmează să vizitez Braşovul şi, în afară câtorva zile în care am crezut că planurile mele s-au dus de râpă, entuziasmul meu a fost maxim.

Trebuie să vă spun însă că aceasta nu a fost chiar prima mea vizită. Acum vreo… 12 ani cred :)))… am mai poposit în acest minunat oraş, dar doar pentru vreo 2 zile. Atunci am văzut pentru prima dată Piaţa Sfatului şi Biserica Neagră, dar şi urşi care căutau în gunoaie. Şi de atunci mi-am dorit să mă întorc :P.

E adevărat că nu plănuiam să petrec o parte din timp singură, dar dacă tot s-a nimerit, am zis de ce nu? Şi chiar a fost foarte interesant să fiu Turistul Singuratic :))). Am putut să merg unde am vrut eu pentru simplul motiv că am vrut. Am putut să stau să desenez când m-am simţit inspirată. Când era să mi se descarce telefonul, am stat în Cărtureşti şi am citit până s-a încărcat :D. Am văzut 2 muzee pentru că am vrut. Am făcut poze la o grămadă de clădiri pentru că mi-a plăcut foarte mult stilul arhitectural. Şi când am dat peste gelateria Bety Ice, evident că am mâncat îngheţată genială.

Toate acestea s-au întâmplat sâmbătă până pe la 4, când mami şi tata au reuşit să-mi găsească o colegă de plimbat, moment în care nimic nu a mai fost exact cum am vrut eu, dar măcar am văzut şi un pub dintre multele existente în Braşov.

Deci, sâmbătă am reuşit să mă plimb de nebună prin zona Pieţei Sfatului. Am văzut Muzeul de Etnografie şi Muzeul de Artă. Primul mi-a plăcut mult pentru că avea tot felul de costume populare care mai de care şi un panou interactiv pe care era un filmuleţ despre cum se face pâinea. Al doilea, a fost acceptabil, dar nu pot să zic că am fost excepţional de impresionată. Mai ales că erau o grămadă de portrete pe care eu nu le apreciez în general :D.

Încă de la Timişoara am avut un fix cu Strada Sforii. Nu am nici cea mai vagă idee de ce mi-a căşunat pe ea, dar am mers de 3 ori acolo :))). Şi chiar e drăguţă… dacă nu eşti claustrofob :)).

Dintre porţile Braşovului, am văzut 2: Poarta Schei şi Poarta Ecaterina. Deşi e mai cunoscută, Poarta Schei nu mi s-a părut cine ştie ce. În schimb Poarta Ecaterina mi-a plăcut super mult. Zici că era scoasă din Harry Potter. Am şi încercat să o desenez, atât de mult mi-a plăcut :D. Aş fi mutat-o la mine la Sălaş dacă puteam :)))

Adevărul e că tot centrul Braşovului e o comoară pentru turişti. Sunt multe biserici, muzee, arhitectura e superbă şi se simte aerul istoric al locului. Iar de pe dealul ei, Cetăţuia străjuieşte oraşul. Bineînţeles că am urcat şi aici, duminică, dar nu m-am bucurat doar de o privelişte extraordinară, ci şi de un desert DELICIOS.

Ar fi fost atâtea altele de văzut, dar timpul a fost prea scurt. Vineri am ajuns seara târziu, iar duminică am mers şi până în Poiană, deci nu am mai putut străbate oraşul aşa cum mi-am dorit. Totuşi, a fost un weekend perfect şi claaar vreau să mai merg… cel mai probabil la anu’ în mai :)).

Acum vă las în compania câtorva poze pentru că e târziu şi trebuie să dorm. Şi să nu uit: vizitaţi neapărat Braşovul!

Gelateria Betty Ice
carturesti
Cartureştiul meu preferat dintre toate cele vizitate până acum 😀
brasoş
O clădire care mi-a plăcut
Brasov
Brasov - vedere din Cercul Militar
brasov
Vedere spre Cetatuie si cimitirul catolic
Primaria din Piata Sfatului
biserica neagra brasov
Biserica Neagra
brasov
Din acelasi balcon din Cercul Militar :))
Brasovul vazut de pe Cetatuie
brasov cetatuie
Cetatuia Brasovului
Avand orasul la picioare 😀

În mod absolut clar şi cert Braşovul este unul dintre cele mai frumoase oraşe din ţara noastră. Are ceva din farmecul oraşelor europene medievale şi eu iubesc aceste oraşe. Parcă toate îmi amintesc de Strasbourg, oraş de care m-a îndrăgostit. Mi-ar plăcea să pot petrece mai mult timp în Braşov, să colind străzile, să citesc într-un parc. E un oraş pe care trebuie să îl savurezi, să îi acorzi mai mult de o după-masă acolo. Abia aştept să mă întorc…

Dacă aţi vizitat deja acest oraş sunt foarte curioasă cum vi s-a părut.

5 thoughts on “Braşov

1. Sabrina says:

si mie mi-e dor sa revin in brasov, mai ales ca am stat foarte putin timp… dar oricum ma bucur ca tu te-ai distrat :*

lifeisbetterblondewiths.blogspot.com

2. Oana says:

Andra, povesteste un pic de prajitura aia ca am vazut-o si pe Facebook si nu m-am lamurit ce si cum e.
    I need some details ca mor de curioasa ce is. 😀

3. Eduard says:

Brasovul este unul din cele mai frumoase orase din Romania. Desi nu am apucat sa il vad decat in trecere de cateva ori, stilul arhitectural si atmosfera aia medievala din unele locuri m-au cucerit in totalitate. Sper ca voi avea candva ocazia sa stau cateva zile acolo si sa vizitez tot orasul.

4. Andra says:

Oana, desertul cetate nu e chiar prajitura. Partea colorata e inghetata, dar cred ca era cumva facuta de ei pentru ca era prea patrata sa o fie scos din cutie :)))). Apoi, mai avea deasupra fructe, frisca, fursecurile alea care cred ca erau facute tot de casa pentru ca erau foarte bune si ceva sirop de ciocolata. Eu, fiind un super fan al inghetatei, pot spune ca am mancat o gramaaaaada de inghetata la viata mea si asta chiar a fost super buna :D. daca ajungi NEAPARAT sa o incerci 😛