Webstock 2018

Webstock

Va spuneam si aici ca, dupa primul Westock la care am participat, viata mea s-a schimbat intr-o oarecare masura. Ei bine, dupa conferinta de anul acesta, am venit acasa obosita, dar cu acelasi sentiment. Am venit cu idei noi, dornica sa incerc chestii la care nici nu ma gandeam pana acum. Este genul acela de experienta care nu are cum sa te lase exact asa cum erai.

BloggingTM in 2018

Anul acesta a fost special deoarece am fost foarte multi timisoreni la Webstock. Nu mi-a venit sa cred cate fete cunoscute erau in jurul meu. Si a fost super. Am avut cu cine sa schimb idei. Am cunoscut mai bine oameni pe care ii urmaream si cu care ma vedeam destul de rar. Am ras foarte mult. Si a fost altceva. Chiar am simtit ca toate eforturile noastre de a crea o comunitate incep sa dea roade. Si am fost mandra de mine… de noi :D. Good job, Teodora :))). Good job, everybody!

Inspiratia!

Mie imi place Webstock pentru ca are multe povesti destinate sa ne inspire. Prima parte a evenimentului, a fost destinata oamenilor care au povesti dintre cele mai interesante. A inceput cu o persoana extrem de tanara, Cornel Amariei, care, la doar 24 de ani, este pe punctul de a schimba lumea. Cum? Prin inventarea ochelarilor destinati persoanelor nevazatoare, un device care, atunci cand va fi 100% functional, va permite celor ce nu vad deloc, sa se miste nestingheriti in lume, sa vada cu ajutorul celorlalte simturi.

Cornel Amariei nu este doar genial, ci un tanar ancorat in realitate, care a avut cateva observatii extrem de interesante asupra vietii. A fost o adevarata placere sa il ascult. Si cu ce am ramas? Ce imi vine sa imi tatuez pe mana, sa vad de fiecare data cand am o zi mai proasta? Give meaning! Nu fa lucrurile de mantuiala. Nu incepe lucrurile doar de dragul de a le incepe. Pune pasiune in tot ceea ce faci si schimba lumea!

Webstock

A urmat Andreea Esca, pe care eu o vedeam ca cel mai serios om de pe pamant, dar care este, de fapt, cel mai funny om de pe pamant. Nu mi-a venit sa cred cat este de… reala… de funny… de… nu stiu… relatable. Si atat de deschisa atunci cand este vorba despre a-si impartasi povestea. Mi-a placut atat de mult de ea incat ma gandesc foarte serios sa ii cumpar cartea. Sunt curioasa ce a facut cand a tacut :)))). Si daca, pana acum, ma gandeam doar sa citesc seria Prietena mea geniala, acum imi este clar ca trebuie sa fac acest lucru.

A treia poveste a fost cea a Mihaelei Noroc. Auzisem despre Atlasul frumusetii, dar habar nu aveam ca o romanca a fost cea care l-a creat. Si daca ati vazut pozele vreodata, intelegeti de unde a venit nelamurirea mea. Dar ceea ce m-a impresionat mai tare decat Atlasul frumusetii a fost modul in care si-a descris experienta de mama. Fetita ei are doar cateva luni si ea deja vrea sa plece in calatorii si sa faca tot felul de nebunii. Ba chiar a mai si motivat-o sa gandeasca un nou concept pentru munca ei. Mi s-a parut absolut genial.

Ultimul invitat din sectiunea prezentata de Cristina Bazavan (de care mi-a placut in esenta ei), a fost Vlad Voiculescu. Eu nu il stiam, habar nu aveam nimic de el, dar se pare ca a fost ministrul sanatatii in guvernul Dacian Ciolos. Dupa ce a terminat cu guvernarea, s-a implicat in alte proiect, inclusiv MagiCamp si a pus in practica ceea ce predica. Mi-a placut extrem de mult de el deoarece parea un om extraordinar de bun si de direct. A vorbit despre modul in care calatoriile i-au schimbat viata, despre motivele pentru care trebuie sa fii deschis atunci cand esti o persoana publica, dar si despre implicarea in viata politica. A dat cea mai faina definitie a politicii pe care am auzit-o vreodata: politica este ca un cancer – daca nu te intereseaza, atunci cand o simti este prea tarziu. L-am intrebat daca nu ar trebui sa incepem sa facem educatie in acest sens, iar raspunsul lui m-a dezarmat complet. Nu avem timp sa facem educatie. Trebuie sa fim un exemplu. Implicarea trebuie sa inceapa de la noi!

Dupa pauza de cafea, in care am mancat atat de multe prajiturici incat am crezut ca o sa mi se faca rau, am revenit in sala pregatita pentru a doua sesiune de inspiratie. Aceasta a debutat cu Cabral, caruia i-am cantat si un frumos La multi ani! pentru ca tocmai trecuse ziua lui. El a vorbit mult despre comunitate, despre cat suntem de dezbinati, in aceasta epoca in care am putea sa fim atat de aproape, despre cum refuzam sa cerem ajutorul si sa acceptam ca singuri nu putem muta muntii.

A urmat Dr. Vasi Radulescu, pe care Andreea il admira, dar eu nu il stiam deloc. Povestea lui a fost impresionanta, dar ceva din discursul sau nu m-a convins. Imi pare rau ca trebuie sa spun asta. Dupa care, Laura Barbu i-a adus pe Bromania si pe Delia pe scena pentru a discuta despre nevoia de a ne reconecta la viata mai simpla. A fost ciudat sa aud asta de la un brand de telefonie mobila, dar nu am avut cum sa nu apreciez interpretarea celei mai noi piese a Deliei, live, pe scena Webstock. Manafu, la faza asta te-ai intrecut pe tine!

Webstival

Pauza de pranz m-a prins mancand un burger de la McDonald’s. Masa era putin in intarziere si eu consumasem mult prea multe dulciuri pentru a putea sa mai astept. Am regretat putin ulterior pentru ca toate chestiile puse pe mesele de pranz pareau absolut delicioase, dar asta e. Foamea nu asteapta dupa chelneri cand are Mc la dispozitie :))). Mai ales atunci cand Mc-ul este livrat la conferinta si primesti si o placinta cadou :)))).

Am profitat de pauza pentru a socializa si a face poze. Am mancat o inghetata, am cantat noul hit al Deliei, practic am savurat festivalul care a fost Webstock. Niciodata nu am vazut atat de multe branduri si atat de multi oameni la un loc la o conferita. Parca as fi fost la un mini Untold, nu altceva.

Webstock

A brave new influencer world

In partea a doua a zilei, a trebuit sa imi stabilesc prioritatile. Existau 3 scene, fiecare abordand un alt subiect extrem de interesant. Intre Digital Session, Marketing Session si Influencer Marketing Session am ales-o pe cea din urma. Profilul meu ocupational cerea asta :)))) – stiu, suna pompos :D, dar este foarte adevarat.

In cadrul sesiunii, am descoperit-o pe Teo de la Teo’s Kitchen. Daca va spun ca Flavius o stia deja, cam cat de varza o sa credeti ca sunt? Adevarul este ca eu nu prea urmaresc bloggeri de food, dar am inceput sa o urmaresc pe ea. Chiar este o gospodiva si pare un om foarte fain. E funny, e reala, crede cu tarie in loialitate, e ce trebuie. Nici nu ma mir a cei de la Samsung adora sa lucreze cu ea.

Bitdefender l-a adus in fata noastra pe Cristian China Birta. Deja eram fan, deci m-am bucurat sa il revad. Au vorbit despre campaniile pe care le-au facut impreuna si despre ce inseamna sa lucrezi cu influenceri. A fost extrem de interesant deoarece Chinezu a oferit perspectiva dubla, atat din punctul de vedere al agentiei, cat si al influencerului. Ce am retinut? Ca brandurile cauta valori specifice la influencerii cu care lucreaza – in cazul Bitdefender este vorba despre eroism, transparenta, integritate si curiozitate. In acelasi timp, influencerii au si ei criteriile lor dupa care accepta anumite colaborari – pentru Chinezu conteaza profesionalismul, bugetul, dar si chimia cu brandul. Deci nu este deloc usoara treaba asta de influencer marketing.

Ultimii care au ocupat scena au fost Florin Grozea si Tequila, dar ei nu m-au impresionat deloc. Imi pare rau, probabil nu ma aflu in publicul lor tinta. Nu spun ca ea nu are rezultate, doar ca nu ma inspira si pace.

I want to rule them all

Da, sunt obsedata de platformele sociale. Din acest motiv, intre Storytelling Session, Communication Session si Social Platforms Session, am ales-o pe cea din urma.

Deja eram usor suprasaturata de informatii. Pentru ca Webstock este genul de loc ce te bombardeaza si iti suprasolicita neuronii. Atat de multa informatie, atat de putin timp de procesat. Dar chiar si asa, am invatat cateva chestii extrem de interesante.

De exemplu, Zoso m-a convins ca ar trebui sa fiu mult mai conectata la ceea ce fac alti oameni in online. Eu cam evitam chestia asta pentru ca mi-e groaza sa nu ajung sa copiez, inconstient, anumite chestii. Dar am inceput sa imi revizuiesc atitudinea pentru ca trebuie sa stiu ce se intampla pe piata.

Mickey Hash mi-a reamintit de responsabilitatea mea fata de cititori. Chiar daca piata nu este reglementata de un for superior, trebuie sa fim noi atenti la continutul pe care il cream. Totul se schimba atat de repede, incat de multe ori nici nu stim exact ce facem. Deci trebuie sa fim extrem de atenti la impactul pe care il avem.

Alexandru Negrea mi-a atras atentia asupra unor aspecte mult mai pragmatice, cum ar fi cantitatea extrem de mare de fake news care exista in momentul de fata, dar si nevoia de a avea un site cat mai mobile friendly. Pentru ca oamenii stau toata ziua pe telefon. Si asta va pot confimar si din statisticile mele.

Pe Val Vesa nu il cunosteam deloc, dar mi-a placut de el foarte tare. El a venit cu trendurile pentru 2019 in materie de Instagram Marketing. Care sunt acestea?

  1. Video si foto verticale, pe care toata lumea a inceput sa le practice
  2. Filtre pentru stories, mult mai personalizate
  3. Evenimente offline, corelate cu imaginea din online
  4. Instagram Shopping, evident
  5. Adds pe stories, care nici nu credeam ca se pot face

And the winner is…

Dupa atata informatie, aveam nevoie de o pauza. Asa ca ne-am relaxat in camera Bitdefender, am baut un ceai cald (pentru doritori existau si cocktailuri), dupa care am pasit in sala pentru Webstock Awards.

Nu stiam nimic despre aceasta gala. Habar nu aveam categoriile si am fost destul de sigura ca ma voi plictisi groaznic. Cu toate acestea, in timp ce stateam in sala si oamenii se perindau pe scena, anuntand castigatori sau multumind pentru premii, mi-au venit nu una, ci 3 idei de noi proiecte pe care le-as putea demara. Nu stiu de unde o sa gasesc si timpul necesar pentru ele, dar sigur voi veni eu cu un plan.

Acestea fiind spus, multumesc, Webstock, pentru o zi extraordinara. Sper sa va fiu alaturi si la editia cu numarul 100… sau macar copiii mei sa fie :D. Faceti o treaba extraordinara. Sunteti o sursa continua de inspiratie. Si daca este un moment pe care nu o sa il uit niciodata, este omagiul adus de Cristian Manafu lui Robert Cadar. A fost unul dintre cele mai umile, cele mai induiosatoare, cele mai vii momente din ultimul timp. Nu as fi crezut ca ceva il poate face pe Manafu sa planga.

Si pentru ca vreau sa termin articolul acesta KILOMETRIC intr-o nota pozitiva, as vrea sa le multumesc si celorlalti timisoreni ce ni s-au alaturat anul acesta la Webstock. Sper sa ii revad pe toti macar la November Notes, daca nu la blogmeeturile lunare.

 

Untold 2018

2 thoughts on “Webstock 2018

  1. ianca says:

    Daaa, iti impartasesc cu acelasi vibe senzatia, unul din lucrurile care m-au bucurat si pe mine ca am participat a fost ca m-am alaturat voua! 😀 😀 Ugh, sper sa gasesc timp sa scriu despre asta si eu zilele urmatoare. 😛

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.