Mercedes Benz B class review

Mercedes Benz B class

Cu ceva mai bine de un an in urma va povesteam ca sunt in cautarea unei masini personale. De fapt, era vorba despre primul vehicul al familiei Andra-Flavius, care nu m-as fi asteptat in nici un moment sa fie un Mercedes Benz B class :D. Si probabil as fi lasat povestea in pom daca nu primeam, in urma cu ceva zile, un comentariu pe blog ce m-a pus pe ganduri. Asa ca trebuie sa ii multumesc lui Stefan pentru imbold si profit de ocazie pentru a va indemna sa imi lasati comentarii fara nici un fel de teama, la oricare dintre articole. Doar asa imi pot da seama ce alte subiecte ati prefera sa abordez.

Mercedes Benz B class

Photo credit

O scurta descriere a Mercedes Benz B class

Inca din prima clipa in care am inceput sa cautam masina am stiut ca esential este ca orice ne cumparam sa aiba un portbagaj mare si un consum mic la drum lung. Noi calatorim foarte mult, deci aceste 2 caracteristici erau esentiale. Si oricate masini am vazut pana la B class, nimic nu ne satisfacea. Dar aceasta masina este pe atat de spatioasa in interior pe cat pare de mica in exterior. Si fundul putin bombat ii asigura cel mai mare portbagaj pe care l-ai putea cere de la un sedan.

Punctele forte

Eu nu sunt experta in masini, nu cunosc termeni de specialitate, deci nu va asteptati la genul acela de review. Eu le spun cum le vad, deci iata care sunt, din punctul meu de vedere, atuurile unui Mercedes Benz B class:

  • portbagajul spatios (EVIDENT!!!)
  • consumul mic la drum intins – in iarna am facut excursia de Craciun cu un consum de 5,5% (pentru ca eu sunt putin maniaca pe autostrada :D), iar un drum normal de Hateg il facem cu 5%. In conditiile in care motorul este de 2000, eu cred ca stam bine.
  • incalzirea in scaune – iarna este mana cereasca
  • rotile cu sistem antifurt
  • bancheta rabatabila – da, pana si de asta am avut nevoie :))))
  • distributia pe lant – asta am aflat abia recent ca este o chestie importanta, deci fiti atenti la masinile voastre sa aveti asa ceva pentru ca tine mult mai mult.

Puncte slabe

Pana si Wonder Woman le avea, deci nu putem avea alte asteptari nici de la Mercedes Benz B class. Iata ce minusuri am identificat:

  • consumul mare in oras – dar asta nu cred ca se schimba decat daca ai o cutiuta gen Tico sau nu stiu… alte minusculimi. Deci problema nu mai este masina neaparat, cat orasul, care are mari minusuri la capitolul infrastructura. Dar asta este alta poveste.
  • motorul este foarte inghesuit – adica nu stiu alta masina mai compacta. Si chiar daca pe mine personal nu ma afecteaza asta cu nimic, bugetul familiei ar putea fi foarte afectat daca va trebui sa lucram vreodata la motor.
  • scutul foarte jos – este ciudat de jos pentru o masina destul de inalta in rest. Si mai ales partea din fata o frec tot timpul de ceva. E toata zgariata pe dedesubt. Ceea ce e foarte enervant. Pentru ca nu ma pot urca pe nici o bordura, iar in Romania este esential sa te poti parca pe borduri :))).

De ce o masina germana?

Dupa cum va spuneam, ideea acestui review a pornit de la comentariul lui Stefan. El ma intreba de ce nu am ales o masina romaneasca. Pentru ca patriotism (de ce sa bagam banii in buzunarele nemtilor) si pentru ca Romania nu are infrastructura pentru masini nemtesti. Ceea ce m-a suparat, evident. Pentru ca si daca iti cumperi Dacia, bagi bani in buzunarele francezilor, pana la urma. Si nu mi se pare ca trebuie sa ne limitam in nici un domeniu doar pentru ca tara noastra are multe minusuri.

Vreau sa stiti ca mie imi plac brandurile romanesti si as fi cumparat fara probleme o masina facuta in Romania. Dar a fost si o conjunctura favorabila pentru micul nostru Mercedes Benz B class. Si dupa ce am inceput sa il conduc, mi-am dat seama de diferenta fata de Loganul nostru. Chiar daca erau din aproape acelasi an. Adica stai mult mai sus fata de drum si volanul se invarte extrem de usor. Ai cotiera, deci condusul devine o adevarata relaxare. Si nu este lenesa in depasiri, cum era Loganul. Adica masina asta chiar se accelereaza. In plus, daca e sa ne luam dupa bancuri, in momentul in care am urcat la volan am uitat ca mai exista si alti participanti la trafic :D.

Acestea fiind spuse…

… recomand din suflet Mercedes Benz B class. Este o masina de familie, fiabila si usor de parcat. Si chiar daca a fost creata pentru autostrazile din Germania, se adapteaza foarte bine la drumurile din Romania. Trebuie doar sa ai putina grija de ea.

Pentru ca habar nu am cat costa in mod oficial o masina de genul acesta si pentru ca vreau sa aflati si pareri avizate desprea ea, va invit sa vizitati site-ul oficial Mercedes Benz. Si daca aveti ocazia, mergeti la un test drive.

Drumuri libere, colegi si nu parcati in mijlocul drumului, cum am vazut azi un istet in Timisoara 😀

4 thoughts on “Mercedes Benz B class review

  1. Bacila Anamaria says:

    Andra draga, tocmai am achizitionat un B Classe si cautam review-uri pe net. Multumesc frumos pentru informatii! Nu am crezut ca e o reala problema sa te sui pe borduri, desi mai citisem despre asta. Va fi interesanta viata de oras fara aceasta optiune :)) . Pe de alta parte, motivul pentru care este atat de joasa amelioreaza cumva neplacerile: in caz de accident, motorul culiseaza intr-un compartiment special creat sub masina. Deci soferul si pasagerii sunt feriti. Mi se pare cool.
    Sa o stapaniti sanatosi fara evenimete! Te pup!

    • Andra Costa says:

      Si eu iti doresc sa o stapanesti sanatoasa si sa te bucuri de ea. Multumesc pentru lamuriri. Habar nu aveam de faza cu motorul si clar ajuta sa stie si alti oameni chestia asta. Oricum, dupa ani de zile deja de cand avem masina asta pot sa spun ca sunt la fel de multumita de ea ca la inceput. Ba chiar mai multumita avand in vedere cat e de incapatoare.

  2. Daniel Singeorzan says:

    Exceptand faptul ca nu exista motor de 2000 pe B class din anii aceia. Daca e benzina e 1.6 cu turbo, iar diesel de 1.5, ca Loganul, sau clasicul 2.2. daca are cod B200 e cel de 2.2 cu mai putini cai

    • Andra Costa says:

      Bună, Daniel! El este 180CDI. Se poate să fi înțeles eu greșit partea cu motorul de 2000. La mașini mă pasionează mai mult condusul propriu-zis decât aspectele tehnice. Dar îți mulțumesc pentru comentariu și te mai aștept pe blog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.