De vorbă cu Roxy Codoban de la Lightning Shop

Roxy și Bogdan de la Lightning Shop super fancy

Am cunoscut-o pe Roxy Codoban acum 2 ani la Opera Fashion Fair. Colecția ei de rochii de domnișoare de onoare, apărută sub brandul Lightning Bridesmaids mi-a plăcut la nebunie și ceva mi-a spus, încă de atunci, că voi ajunge să colaborez cu ea. Intuiția nu m-a înșelat, iar anul trecut Roxy m-a surprins și m-a pregătit pentru a înfrunta pandemia cu stil, oferindu-mi cadou câteva măști din colecția dedicată de pe magazinul online Lightning Shop. 

Apoi a venit Crăciunul, iar Roxy m-a întrebat dacă sunt fan Crăciun (evident!!!!) și uite așa am ajuns să urmez primul curs de împodobit brazi din România, apărut sub brandul Lightning Christmas. Cursul mi-a plăcut la nebunie, după cum am povestit deja pe blog, iar ca răspuns la toate atențiile ei mi s-a părut firesc să încerc să o cunosc ceva mai bine și să văd ce o motivează. 

Așa că am pregătit câteva întrebări, conștientă fiind că veți vrea și voi să aflați mai multe despre această tânără extrem de talentată. Deci vă invit să o cunoașteți mai bine pe Roxy Codoban și să descoperiți mai multe despre Lightning Bridesmaids, Lightning Shop și Lightning Christmas.

Domnișoare de onoare purtând Lightning Bridesmaids

Ești extrem de tânără, dar ai pus deja pe picioare cel puțin 3 branduri de succes: Lightning Bridesmaids, Lightning Shop și Lightning Christmas. Nu a fost greu să construiești atât de mult la vârsta ta?

Deși sună foarte bine, trebuie să recunosc că mai este mult de lucru până să putem spune că brandul Lightning și sub-bradurile lui sunt puse pe picioare. Totul a pornit de la o pasiune. O nebunie aș putea spune. Atât eu cât și Bogdan – partenerul meu de viață, dar și de afaceri – ne-am dorit să transformăm pasiunile noastre în business.

Primul sub-brand de care ai menționat a pornit dintr-o pasiune veche de-a mea și anume designul vestimentar. De mică îmi desenam mie și mamei mele haine, desene pe care ulterior le duceam croitoresei noastre pentru a le transforma în ținute pentru divserse evenimente sau ocazii. Bineînțeles, ca orice fetiță, pe lângă desene îmi plăcea să realizez și ținute pentru păpușile mele și chiar și pentru mine. Deși când am crescut nu am optat să îmi îndrept studiile în această direcție, a creației vestimentare, viața m-a adus oarecum aici.

Povestea Lightning Bridesmaids, pe lângă pasiunea mea pentru design vestimentar, are la baza și o idee veche a mamei. Ei i-ar fi plăcut să ne deschidem un salon cu rochii de închiriat, însă mama mea nu are pragmatismul meu. Ideea ei mi-a plăcut și am transformat-o în Lightning Bridesmaids prin care ne-am dorit să le oferim tuturor mireselor posibilitatea de a se bucura la nunta lor de rochii elegante pentru domnișoarele de onoare. De aici am ajuns să dăm viața și proiectului Lightning Dress care nu se adreseaza doar mireselor și domnișoarelor de onoare, ci oricărei doamne și domnișoare, dar și proiectul Lightning Shop care s-a dezvoltat acum pe timp de pandemie.

behind the scene cu căței

Despre Lightning Christmas pot spune același lucru. Pasiune. Atât eu cât și Bogdan suntem pasionați de tot ce înseamnă Crăciun. Și mă bucură enorm lucrul acesta căci, sinceră să fiu, ar fi destul de greu să îmi susțină altcineva această pasiune. Deși în România această nișă nu este dezvoltată, noi am hotărât să încercăm, să vedem cum ar reacționa piața la o astfel de propunere. Am început haotic, fără să stăm să o gândim prea mult, dar putem spune că este un proiect care are un enorm potențial de dezvoltare. Românii sunt din ce în ce mai deschiși la astfel de servicii și propuneri drept pentru care mergem înainte.

Și ca să răspund la întrebare 😊….

Pot să spun că nu a fost și nici acum nu este ușor deoarece nici eu și nici Bogdan nu avem o expertiză în cele două domenii abordate. Am început aproape de la 0. Mai exact, ca să înțelegi despre ce e vorba, când am fost să achiziționăm pentru prima data materiale, nu știam decât cum arată catifeaua, satenul și tulle-ul. 

Pot să spun să am dat de oamenii potriviți care m-au ajutat să învăț, care au avut răbdarea și bunăvoința de a răspunde la toate întrebările mele. Dar încă învăț și încă avem provocări pe care eu consider că vom reuși să le depășim. 

Faptul că suntem creativi și curajoși să încercăm toate ideile nebunești care ne trec prin cap ne ajută să dăm viață unor proiecte atât de frumoase, de care probabil ne vom bucura în viitor.

echipa lightning shop

De ce ai ales Lightning ca și nume pentru brandurile tale? Un substantiv în engleză în lumea brandurilor personale?

Numele „Lightning” este ales de Bogdan, iar eu am rezonat foarte bine cu el. Este ceva sonor și versatil care se potrivește pentru toate proiectele la care noi ne-am gândit până în prezent. Sinceră să fiu, nu cred că s-ar potrivi altceva viziunii noastre, deși nu este neapărat ușor de pronunțat și de scris.

Provocarea cea mai mare este că oamenii s-au atașat de noi ca persoane și încă lucrăm la atașamentul față de brand, însă asta nu ne va opri din a face din „Lightning” un brand pe care oamenii să îl iubească și cu care să rezoneze.

Ce anume te-a motivat să fii antreprenor?

Am fost mereu o persoană spontană și libertină, nu prea mi-a plăcut niciodată să mi se spună ce să fac. 

Am terminat un liceu pedagogic și am renunțat la visul de a fi învățătoare pentru că nu mă puteam vedea niciodată integrată în sistemul educational românesc.

Am continuat studiile în domeniul marketingului dintr-o decizie de ultim moment – am spus că sunt spontană – și deși primul meu job în marketing (primul și singurul meu job) a fost unul în care am avut libertatea de a face tot ceea ce doream, am renunțat într-un timp foarte scurt. Asta pentru că am văzut ce pot să fac, de ce anume sunt capabilă și mi-am pus următoarea întrebare: „De ce să muncesc pentru altul, când o pot face pentru mine?” La doar 2 sptămâni aveam deja deschisă prima societatea comercială. Bineînțeles că nu știam atunci ce mă așteaptă, dar asta a fost frumusețea.

Acum mă motivează dorința de a le oferi celor mai tineri posibilitatea de a învăța lucrurile de care sunt pasionați (pe agenția de marketing avem constant practicanți de care mă ocup personal), dar și cea de a-i vedea pe alții fericiți datorită muncii mele.

Persoane purtând măștile Lightning Shop

Cum te-a inspirat și cum te-a pregătit sistemul educațional pentru a porni pe acest drum?

De-a lungul timpului m-am inspirat din tot ceea ce mă înconjuară: oameni, cărți, filme, neajunsuri și nevoi. Cât despre sistemul educațional, pot să spun că a fost o piatră de temelie pentru mine. M-a influențat atât în mod pozitiv cât și negativ.

În clasele primare m-am bucurat din plin de un sistem de învățământ diferit: „Step by Step”. În cei 4 ani mi s-a „hrănit” partea creativa, dar și libertatea de exprimare. Sunt dezamăgită însă să vad că acest sistem nu a mai evoluat de atunci.

Școala generală m-a muncit, ca să spun așa. Niciodată nu am fost bună la matematică și asta mi-a mâncat cea mai mare parte din timp.

La liceul pedagogic am ajuns, cred, tot datorită celor 4 ani la „Step by Step”, deoarece voiam să fiu eu cea care „hrănește” creativitatea celor mici și bucuria de a merge la școală în fiecare zi. Facultatea în schimb mi-a dat o cu totul altă perspectivă. Aici am putut să mă exprim și cred că nimeni din cei care mă cunosc nu pot să nege acest lucru.

Mi-am dezvoltat oarecum o dorință antreprenorială și, mai mult de atât, un bagaj minim de cunoștințe. Cred sincer, că desi nu am învățat foarte multe lucruri practice, fără bazele puse de facultate nu aș fi ajuns unde sunt. Și dacă la un moment dat am trăit cu impresia că trebuia să merg la Arte (în liceu) acum știu că am făcut cea mai bună alegere. În facultate am învățat cum ”să mă vând” și cum să construiesc ceva.

Toată echipa Lightning shop

Cum e viața de antreprenor în România?

Viața de antreprenor în România e grea. Însă dacă reușești să te descurci aici ai toate șansele să fii de succes peste hotare. Momentan am un blocaj care mă ține aici, dar știu câte ceva despre modul în care se susțin afacerile în străinătate și e undeva pus pe lista mea de „to do”.

În România fiecare e pe cont propriu. Nu se înțelege faptul că o colaborare bine pusă la punct poate fi benefică tuturor părților implicate. Și cred că o să mai dureze puțin până vom înțelege asta.

Eu pot să spun că am avut norocul să dau de oamenii potriviți. Nu mulți impart cu tine din secretele lor de succes, drept pentru care trebuie să le furi sau să te zbați de unul singur să le aflii. Am avut o grămadă de momente în care am zis „Gata! Renunț! Nu mai fac nimic” trăgeam o gură de aer și continuam parcă mai motivată. Nu e ușor, dar e frumos.

Care dintre brandurile tale este cel favorit: Lightning Bridesmaids, Lightning Shop sau Lightning Christmas? 

Nu pot să cred că m-ai întrebat asta…

Fiecare proiect pe care l-am inițiat sub numele de „Lightning” reprezintă o parte din mine. Și toate proiectele pe care ni le-am propus sunt din punctul meu de vedere „WOW”. Am ceva care mă face fericită în fiecare din ele.

La cele două proiecte cu rochii iubesc bucuria pe care o văd pe chipul doamnelor și domnișoarelor în momentul în care îmbracă rochia finală. Îmi dau un sentiment extraordinar de împlinire. 

Cât despre proiectul Lightning Christmas, el este în sine magic datorită sărbătorilor, a luminițelor și a faptului că aștepți un an întreg acest moment. În plus, este un proiect pe care îl împărtășesc cu Bogdan și cred că de accea pot să spun că este preferatul meu.

Decor de Crăciun marca Lightning Christmas

În 2020 ai făcut switchul de la rochii și design pentru evenimente, la ceva mai utilitar și mai pragmatic. Să ne așteptăm la o colecție Lightning casual sau smart casual pe Lightning Shop?

Răspunsul este „DA”. Aveam în plan încă de pe la jumătatea lui 2020, însă întreg contextul, dar și alte obstacole peste care am dat ne-au făcut să amânăm puțin acest proiect.

Cum a fost 2020 pentru businessul tău?

Deși 2020 a fost aproape mort (cel puțin din punct de vedere al rochiilor), pentru noi 2020 a fost un an curajos.

Toată situația cu pandemia ne-a făcut să facem mai repede mutarea în online decât ne propusesem. Ne-am mobilizat și am dezvoltat un mic magazine online, Lightning Shop, în doar 2 săptămâni. Planul pentru asta era cam undeva prin 2021. Dar până la urmă tot răul spre bine.

În ceea ce privește proiectul Lightning Christmas a fost puțin diferit. Știam că nu vom putea merge să împodobim săli de evenimente și nici birouri și nici nu ne-am așteptat ca oamenii să fie atât de deschiși în a ne primi în casele lor pe timp de pandemie. Totuși, cu sau fără pandemie, românii vor să se bucure de un Crăciun de Poveste în casele lor, așa că am avut câte ceva de lucru.

Dar pentru că, așa cum îți spuneam, nu ne-am așteptat la asta, ne-am hotărât la mijlocul lui Noiembrie să facem un curs de împodobit bradul. Primul astfel de curs din România. Ne gândeam că ar fi de folos pentru cei care iubesc Crăciunul, dar și pentru cei care vor un decor de poveste în casele lor. 

Chiar dacă nu am reușit anul acesta ceea ce ne-am propus cu proiectul Lightning Christmas, având în vedere data la care am finalizat cursul și toate materialele, suntem mai optimiști pentru 2021 când ne propunem să aducem îmbunătățiri cursului și să ne promovăm din timp. 

căței și Crăciun, cuteness overload

Cum gestionezi momentele de criză de inspirație, gen writer’s block? Sau nu ai așa ceva?

Din păcate la mine nu există așa ceva. Și spun din păcate pentru că sunt momente în care am prea multe idei, vreau sa le pun pe toate în aplicare și ajung fie să le pun în aplicare pe fugă fie să renunț pentru că am vrut să fac prea multe.

Trebuie să învăț să prioritizez și să nu mă arunc cu capul înainte. 

Cum te relaxezi?

Am diferite moduri prin care mă relaxez. Chiar și munca este în anumite momente un mod de relaxare atâta timp cât o faci cu plăcere.

De regulă, momentele de relaxare sunt cele petrecute cu Bogdan și cei doi căței ai noștri. Ne uităm la un film, plecăm într-o vacanță… Îmi place să citesc, însă nu îmi prea fac timp pentru asta. Chiar mi-am propus în 2021 să acord mai mult timp cititului.

Și bineînțeles serile cu prietenii și familia sunt și ele momente de relaxare și distracție.

Planuri pentru 2021?

Bineînțeles. La noi fiecare an se încheie cu o analiză a anului precedent și o planificare pentru noul an. Avem chiar și o tradiție: în ultimă zi din an facem o listă cu toate obiectivele atât personale cât și de business pentru anul care urmează. La finalul anului următor tragem linie și vedem câte din ele am reușit să ni le îndeplinim.

Pentru 2021 ne propunem să îmbogățim gama de produse de pe Lightning Shop și să venim cu o altă surpriză pe proiectul Lightning Christmas. 

Mai multe nu îți pot dezvălui, încă… 😀

Acum că Roxy m-a lăsat complet intrigată, voi urmări cu o atenție mai mare profilurile de Instagram Lightning Shop MBC, Lightning Bridesmaids și Lightning Christmas. Vă îndemn și pe voi să faceți la fel pentru că ceva îmi spune că trebuie să ne așteptăm la lucruri mărețe din partea ei și mă bucur că am putut să îi spun povestea până în acest moment. 

Untold 2018

P.S. Pentru mai multe povești inspiraționale și oameni absolut geniali, aruncă o privire peste secțiunea de Interviuri de pe blog.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.