Paris, je t’aime!

Paris

Nu cred ca a existat clădire/monument care să mă fi impresionat mai tare la prima vedere decât Turnul Eiffel. Cred ca nu o sa uit niciodata momentul in care l-am zarit. Frigul nu mai era frig. Noaptea nu mai era neagră. Parcă tot ce era frumos în lume se adunase în muntele ală de fier. Ciudată senzație. Tot ce puteam face era să rânjesc. Parcă eram tălâmbă. Mă minunam și zâmbeam. Superb sentiment… ca primii mei fluturi în stomac.

Parisul este un oraș extraordinar. E frumos și elegant. Cel puțin pentru mine, părea o lume de basm. Luminile, Sena, arhitectura, totul atât de… princess like… atât de franțuzesc.

Sâmbătă ne-am trezit de dimineață și am dat o tură rapidă la Mall-ul din apropierea hotelului Etap unde am fost cazati. După câteva cumpărături rapide, am hotărât să hoinărim prin imediata vecinatate. Așa am ajuns să vedem un cartier tipic franțuzesc și Biserica Ioana D’Arc. Nu apare ea in ghidurile turistice, dar era foarte aproape de noi și nu ar fi fost normal să o ratăm.

A urmat un tur al Parisului cu autocarul. Nu mi-a plăcut în mod special acesta metoda de vizitare pentru că nu am putut să ne oprim și să facem poze, dar am înțeles utilitatea ei. Cu autocarul am reușit să vedem cam tot ce e de văzut în Paris: Arcul de Triumf, Luvru, Domul Invalizilor, Grand Palais, Petit Palais, Champs Elize, Galeriile La Fayette și nici nu mai țin minte câte. Deci nu a fost chiar așa o pierdere de vreme.

Paris

Seara am urcat în Turn. 600 de trepte, poate mai mult, pe jos. Am zis că-mi dau duhul. Apoi am luat liftul, ca oamenii normali. Priveliștea din Turn e unica. Într-adevăr, se vede tot Parisul. Dar la 300 de metri în aer, bătea un vânt… mai un pic și putea să ne zboare. Când am intrat în încăperea închisă (pentru că era și un spațiu în afară), nu-mi mai simțeam degetele, nu mai puteam face poze, eram bocnă. Nici dacă îmi băgam degetele în vopsea nu erau mai roșii :)). Dar a fost super și asta e tot ce contează :D.

Duminică a fost o zi foarte încărcată. Trebuia să stăm la slujbă la Catedrala Ortodoxă din Paris, dar nu am avut răbdare. Așa că am plecat la explorat si bine am făcut. Catedrala era în Cartierul Latin și am apucat astfel să văd Panteonul. M-a șocat să aflu că Panteonul e de fapt biserică pentru că arată exact ca un templu roman din Legendele Olimpului. Și, ca șocul să fie complet, acolo erau înmormântate toate mințile luminate ale Franței: Voltaire, Roussou, Hugo, Marie Curie și mulți mulți alții. Nu-mi prea plac mie morții și cimitirurile, dar să ai așa un mormânt chiar e ceva :P.

Apoi am ajuns la Notre Dame, una dintre cele mai frumoase catedrale pe care le-am văzut. Totusi, oricat de impresionanta ar fi fost arhitectura, mie mi-a atras atentia orga ce domina intreaga constructie. Felul în care răsuna orga aia, în toată catedrala, nu mi-l pot scoate din cap. Muzica pătrundea în fiecare colț, parcă puteam simți sunetele. Minunat sentiment.

Ne-am mai plimbat mult și bine prin zona Catedralei și apoi pe malul Senei. Mi-a părut rău că am avut atat de putin timp la dispozitie pentru vizitat, dar nu mi-a părut rău de ce am văzut. Am simțit și am trăit Parisul într-un fel aparte, într-un fel franțuzesc. A fost o experiență extraordinară pe care nu cred că o să o uit prea curând.

Tot ce mai pot spune e…

Paris, je t’aime!

Paris

11 thoughts on “Paris, je t’aime!

1. flaviu says:

Ai dreptate ,Parisul isi merita statutul de capitala culturala a Frantei,dovedind prin multe monumente pe care la detine,si nu cred ca exista cineva care sa fi fost la Paris si sa spuna ca nu ia placut ,ma bucur ca te-ai distrat la Paris

2. Linda says:

pe cand o cronica a minunatului Eurotrip din Mai? nu de alta, da imi mai amintesc si eu prin ce am mai trecut, cu ocazia asta.sau preferi sa „refulezi” toata excursia aia?:))
    this reminds me…ai mai gasit alternative la „Viena 1”, „Viena 2” si „Praga”?

• Andra Costa says:

aia nu cred ca o sa se intample pt ca a trecut prea mult de atunci si nu vreau sa-mi amintesc partile rele :D.
      si cu alternative nu am venit, dar pana dupa vacanta fac o pauza 😛